Időközben már meg is érkeztünk a 2018-as tuning szezonba. Ezért az egyik legnépszerűbb elem, a futómű tuningolása, autónk ültetése is esedékessé válik ebben az időszakban.
Ezzel a bejegyzéssel azokat szeretnénk segíteni, akiknek még nincs gyakorlatuk autójuk leültetésében. Pár gyakorlati kérdést, tapasztalatot osztanánk meg ebből a célból.
1, Mekkora az az ültetési mérték, amihez még nem szükséges a sport lengéscsillapító használata?
Ez a határ általában 4 cm, de természetesen ez termékenként változhat. A VOGTLAND ültetőrugók esetében külön kitétel sor van minden egyes cikkszámú szetthez, amelyben erre a kérdésre is választ kapunk. Amennyiben a gyártó előírja/ajánlja a kiválasztott ültetőrugóhoz a rövidített sport lengéscsillapítók használatát, akkor erre az információra a termék kiválasztása közben vagy pedig a már megrendelt termék lepontosításakor mindenképpen felhívjuk Ügyfeleink figyelmét. Emellett a széria lengéscsillapítónak jó állapotúnak kell lennie, mert a nagyobb igénybevétel egyáltalán nem kedvez egy „leharcolt” lengéscsillapítónak, ami így még gyorsabban tönkremegy.
2, Érdemes e toronycsapágyat cserélni az ültetőrugó beépítésénél?
Legtöbbször ajánlott, de ezt a szakszervizben azért pontosan meg tudják állapítani a beépítés folyamata közben és amennyiben szükséges a csere, akkor azt feltétlenül cserélni kell. Hiszen, ha letapad, leragad a toronycsapágy, az olyan mozgást is kiválthat az ültetőrúgóból, de a széria rugó esetében is, ami rövid úton a rugó fáradásához és végül töréséhez vezethet.
3, Az ültetőrugó beépítése után szükséges a futóműbeállítás?
Igen, hiszen a futómű előzőleg beállított értékei megváltoznak.
4, A lengéscsillapító koppanásgátlóját (szivacs/gumi anyagú) le kell e vágni az ültetőrugó beszerelésénél?
Ez teljesen egyedi, de érdemes megnézni terhelésnél, hogy mennyi útja marad a lengéscsillapítónak. Amennyiben kevés, akkor a legkisebb úthibánál is találkozhatunk ezzel a kellemetlen jelenséggel. Általában annyit érdemes levágnunk a koppanásgátló eredeti magasságából, amennyit ültetünk, tehát a 4 cm-es ültetés estében 4 cm-t.
5, Amennyiben be szeretném (így hivatalos) íratni a forgalmi engedélybe az ültetést, akkor ennek mi a folyamata? Erre a kérdésre az egyik kedves ügyfelünk Zoli küldött egy gyakorlati leírást, mivel jelenleg éppen ebben a folyamatban van benne.
"Mikor kigondoltam, hogy túl magas a kabrióm egy lehetőség maradt, hogy kell egy jó kis ültető szett. Nem is volt kérdés, hogy ez a VOGTLAND lesz mert ezzel el lehet kezdeni a hivatalos procedúrát. Mivel az interneten megannyi megoldás fellelhető így én is jobban beleástam magam. Első lépés a rugók mellé kapott TÜV papírokat és az autó pár adatát el kellett küldeni egy adott személynek, a magyar TÜV Rheinland GmbH Magyarország egy ezzel foglalkozó kollégájának, aki ezek birtokában kiállít egy hivatalos NKH által is elfogadott szakvéleményt magyar nyelven, mert ugye a német nyelvet nem fogadják el az NKH kollégái. Ez körülbelül két hét alatt meg is jött 2 példányban. /63500ft/. Na ezzel már lehet menni újra az NKH-hoz és ők ezen papírok láttán kiadják az átépítési engedélyt/12500ft/. Ezek után már lehet menni a szerelőhöz, aki a csere után kiállít egy nyilatkozatot, hogy az ő szervize szerelte be az adott alkatrészt. Ekkor lehet újra felkeresni az NKH kollégáit és időpontot kérni ami két hét várakozást jelent ismét, nehogy olyan gyorsan végezzünk. Ma ugye jön a vizsga napja, hogy mennyibe kerül ezt még nem tudom, aztán ha sikeres vizsgát tett a kocsi új forgalmit kap, amiben már benne szerepel az adott számú és színű legális ültető rugó szett". Zoli időközben jelezte, hogy már megvolt a műszaki vizsga is, ami 21000 Ft-ba került. Az átalakítás beírása a régi forgalmiba történt 2300 Ft-ért. Így tehát a teljes átalakítási projekt műszaki vizsgával együtt 99300 Ft-ba került.
6, A VOGTLAND ültető rugó vagy fix futómű szettel maradni fog elég komfort a kényelmes utcai használathoz? Amennyiben szeretnénk megőrizni a komfortot a sportosság mellett, akkor a legjobb választás a VOGTLAND!
A VOGTLAND, az európai régió egyik legmeghatározóbb sport futóműalkatrész gyártója. A német mérnöki precizitás és a rugógyártás terén szerzett több mint 100 éves tapasztalat az, ami garantálja a legmagasabb minőséget. A WebSHOP menüpont alatt találja meg az általunk forgalmazott sport futómű termékeket négy főkategóriába sorolva: VOGTLAND Állítható Futómű, VOGTLAND ELS Modul, VOGTLAND Fix Futómű, VOGTLAND Ültetőrugó. Nézzen körül kínálatunkban, válasszon autójának megfelelő terméket és bízza rá magát a VOGTLAND technológiára!